Brändi-ilme ja brändiuudistus
Brändi-ilme perustuu yrityksesi persoonaan ja kertoo yrityksesi identiteetistä olennaisen visuaalisin keinoin. Kun logo, värit, typografia ja kuvitus puhuvat samaa kieltä sisällön ja toiminnan kanssa, syntyy tunnistettava, uskottava ja vaikuttava brändi-identiteetti.
Uudistamme yrityksesi brändi-ilmeen joko kokonaan tai kevyellä päivityksellä. Ilmeen pohjalta voidaan toteuttaa brändikirja, jota on helppo soveltaa jatkossa kaikkeen viestintään ja markkinointiin.
Brändi-ilmeen uudistamisen hyödyt yritykselle
- uudistettu ilme kiteyttää yrityksesi identiteetin tunnistettavalla ja kiinnostavalla tavalla
- kuvitus, värit ja typografia tukevat haluttua brändimielikuvaa
- ilme toimii niin verkkosivuilla, esitteissä kuin somessakin – systemaattinen brändi-ilmeen toistaminen tekee yrityksestä tunnistettavan kaikissa markkinointikanavissa
- selkeä brändi-ilme ja kattava ohjeistus sen soveltamiseen säästävät aikaa ja kustannuksia
Brändi-ilmeen uudistusprosessi
- Aloituspalaveri. Brändin nykytila ja tavoitteet uudistukselle.
- Ilmeuudistuksen suunnittelu. Logo, värit, typografia, kuvitus ja graafiset elementit tai kevyessä uudistuksessa valittujen asioiden suunnittelu.
- Katselmus. Asiakas saa nähtäväksi eri versiot tyylistä ja ilmeestä.
- Viimeistely. Ilme viimeistellään ja sen soveltamiseen laaditaan ohjeistus.
- Soveltaminen. Uusi ilme sovelletaan mm. verkkosivuille, somekanaviin ja esitteisiin.
- Brändikirja. Koko ilme voidaan asiakkaan halutessa koota sähköiseen brändikirjaan
Uudistus voidaan toteuttaa myös osana verkkosivuprojektia – tällöin suunnittelemme värimaailman, typografian ja kuvituksen suoraan verkkosivujen ilmeeseen sopivaksi. Tarvittaessa teemme myös brändiin pohjautuvan kuvasuunnitelman valokuvaajalle.
Haluatko tietää, kuinka laajasti ilmettä kannattaa päivittää? Varaa maksuton palaveri:
Minna Husa, 044 4113 123, minna.husa@herea.fi
Olisiko ensin tarpeen kirkastaa, mistä brändisi koostuu ja mikä sen ydin on? Tutustu brändistrategiaan!








