Viestintästrategiat ja sisältöstrategiat
Sisältöstrategian ideana on määritellä konkreettisesti liiketoiminnan tavoitteet ja tehdä näitä tavoitteita tukeva operatiivinen viestintäsuunnitelma vuodeksi. Kun strategia on valmis, Herea aloittaa viestinnän toteuttamisen suunnitelman mukaisesti.
Viestintä käsittää erilaisia tekstisisältöjä tai videoita verkkosivuille sekä niistä tehtävät julkaisut somekanaviin. Somejulkaisut tehdään orgaanisina, eli tavallisina julkaisuina yrityksen omissa somekanavissa. Suunnitelman sisällöille voidaan ostaa halutessa myös maksettua näkyvyyttä. Lisätietoja kohdasta somemainonta.
Strategian tekeminen auttaa johtoa ja yrityksen avainhenkilöitä selkeyttämään sekä itselle että tiimeille, kenelle viestintää tehdään ja millaisia ostomotiiveja eri asiakkailla on. Viestintä teemoitetaan asiakkaan liiketoimintaan sekä tuote- ja palvelutarjoomaan sopivaksi. Näin viestintä saadaan tukemaan myyntiä ja brändimielikuvaa.
Mitä hyötyä on sisältöstrategiasta ja viestintästrategiasta?
- viestinnässä puhutaan siitä, mistä halutaan rahaa
- viestintä on systemaattista ja ammattimaista
- strategia vapauttaa johdon keskittymään ydintoimintaan
- strategia poistaa stressin siitä, että pitäisi näkyä – nyt näkyy ja kuuluu
- strategia konkretisoi koko yritykselle kenelle ja miten halutaan markkinoida
Miten sisältöstrategia tai viestintästrategia tehdään?
- Workshop. Aloitamme yhteisellä strategia-workshopilla asiakkaan kanssa.
- Kirjoitus. Strategian ja vuosisuunnitelman kirjoitus.
- Läpikäynti ja hyväksyntä.
- Visualisointi.Sopimus someviestinnän visualisoinnista.
- Toteutus.Viestinnän toteutus suunnitelman mukaan, kesto yleensä vuosi tai 12 kk.
- Uusiminen. Operatiivisen osion uusiminen vuoden kuluttua.
Kysy esittelyä tai tarjousta:
Maija Anttila, 040 154 4436, maija.anttila@herea.fi
Eliina Puijola, 040 5041198, eliina.puijola@herea.fi
Petra Marjamäki, 040-5522139, petra.marjamaki@herea.fi
Tähtäimessä somenäkyvyys? Lue lisää somestrategiasta ja somemainonnasta!








